Alternatif İnternet

Reklam Yayınlama Hakkında Bazı İlginç Bilgiler

    No comments:


İnternet reklam yayınlama sektöründe, link tıklama oranları

(CTR) tüm zamanların en düşük seviyesinde. Okuyucuların çoğu için bu yeni bir bilgi değil. 2000li yılların ortasından itibaren aşağı doğru trend görünür hale geldi. Şu makalede niye banner reklam yayınlamanın etkili bir para kazanma yolu olmayacağı liste halinde açıklanmış. Yazıya genel olarak katılmama rağmen bazı somut noktalarda oradaki tespitlerden ayrılıyorum. Reklam yayınlamada başarı, tıpkı online pazarlamanın diğer formlarında olduğu gibi, kişinin bu strateji için ne kadar hazırlık yaptığına ve çalıştığına bağlı. Reklam üretimi, reklam kopyalama ve genel strateji önemli bir rol oynuyor. Sonuçta bu tamı tamına on altı milyar dolarlık piyasa ve giderek büyüyor. Hiçkimse bu büyüklükte bir parayı gerçekçi bir getirisi olmayan bir işe harcamak istemez. Ancak, söz konusu makale bazı çok ilginç gerçeklere değiniyor. İşte bazıları:

Reklam başına link tıklama oranı (CTR) ortalama yüzde 0.1 civarındadır.

Tüm internet kullanıcılarının yüzde 8'i, internette yayınlanan tüm reklamların aldığı tıklamaların yüzde 85'ini gerçekleştiriyor. Bu bilgi 2009 yılına ait. Öyle tahmin ediyorum ki, özellikle re-targeting denen yeniden hedefleme yöntemin tanınmasıyla birlikte, bu oranlar daha da artmıştır.

İşte en şok edici bilgi:

İstatistiki olarak, ortalama bir internet kullanıcısının bir reklama tıklama ihtimali, uçak kazasından kurtulma ihtimalinden daha düşük.

Kendi yaptığım araştırmayla bu bilgiyi daha farklı istatistiklerle süsledim.

1. Harvard ve Stanford üniversitelerinin ikisine birden aynı anda kabul edilme ihtimaliniz bir reklama tıklamadan daha yüksek.

2. 2012 yılında tüm internette altı trilyon reklam görüntülemesi yapıldı.

3. Kuracağınız iş için devletten hibe sermaye alma ihtimaliniz reklama tıklamadan daha yüksek.

4. Ortalama reklam linki tıklama oranı en yüksek Malezya'da (yüzde 0.3) ve en düşük Finlandiya'da (yüzde 0.05).

5. En çok kullanılan üç reklam formatı, yayında olan tüm reklamların yüzde 80'ini oluşturuyor.

6. Hem siz hem eşinizin gözleri kahverengi olsa bile doğacak çocuğunuzun gözlerinin mavi olma ihtimali bir reklama tıklama ihtimalinden daha yüksek.

7. Büyük ölçülerdeki reklam banneri diğerlerine kıyasla en yüksek link tıklama oranına sahip.

Bu gereksiz eğlenceli bilgileri bir kenara koyarsak, yayınladığınız reklamları daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?

Yeni ölçü birimleri? Reklam tıklama istatistiklerinin merkezinde CTR vardır. Başka bir bakış açısı ile banner reklamları değerlendirilebilir. Çok sayıda seçenek var:

Reklam Angajmanı: Henüz belirli bir tanımı yapılabilmiş değil. Ancak reklam yaratıcılığını inceliyor ve buna göre kullanıcının tıklamamasına rağmen reklamla sadece fare imlecini üstünde gezdirmekle sınırlı kalsa bile bir şekilde etkileşime geçip geçmediğine odaklanıyor.

Yayınlanma Süresi: Reklamın sayfada görünür halde kaldığı süre.

Angajman Süresi: Kullanıcının reklamla etkileşim halinde kaldığı süre.

Google'a göre, teknoloji reklam verenlere kullanıcıların duygusal etkileşimi ve offline davranışlarına etkisini hesaba katarak geri dönüş planlaması yapmalarına yardımcı oluyor.

Zengin medya (rich medya) adı verilen ve gelişmiş görsellikle sunulan reklamları kapsayan reklam tarzının klasik reklam bannerlarına kıyasla daha etkili oldukları ortaya çıktı. Bilgisayar oyunlarından videolara kadar geniş bir formatta yayınlanabilen bu reklamların statik reklam yayınlamaya göre altı kat daha fazla kullanıcı etkileşimi sağladığı biliniyor. 2012 yılında yapılan bir çalışmada, yine zengin medya reklamlarının yayınlandıkları siteye üç kat daha fazla kazanç sağladığı bildirildi.

Hedefleme Yöntemini Farklılaştırmak? Google temel olarak yayıncıların sitelerine reklam yerleştirirken bağlamsal hedeflemeyi kullanıyor. Bağlamsal hedefleme, sitenin içeriğine veya kullanıcıların o siteyi bulmak için başvurdukları anahtar sözcüklerin konusuna benzer reklamların yayınlanması demek. Bu yöntemin şu an mümkün olanlar arasında reklamcılar için en iyi seçenek olduğuna kuşku yok. Ancak bu yöntem o kadar da iyi işlemiyor. Facebook, kullanıcılarının profil bilgilerine dayanarak belirlenebilir bir hedef kitlesi kullanmanıza izin veriyor. Buna rağmen, Facebook'un link tıklanma oranının (CTR) Google reklamlarından daha düşük olduğunu biliyoruz. Daha başka bir yöntemle hedef kitlesi belirleyebilmek daha iyi olabilirdi. Kullanıcıların ne tür reklamları görmek isteyip istemediklerini kontrol edebilecekleri bir sistem, reklam etkileşimine ve tıklanma oranına olumlu yansıyabilirdi. Böylesi bir reklam geri dönüşü yöntemi basit haliyle, kullanıcılarına reklamları artı veya eksi oylama imkanı sunan Reddit ve stack-overflow gibi bazı sitelerde uygulanıyor. Geliştirilmesi reklam piyasasına yeni bir soluk katabilir.

Daha az Reklam? Google, 2015 yılında internet kullanıcıları tarafından görüntelenecek ortalama banner reklamı sayısının %25 azalacağını tahmin etmişti. İnsanların giderek daha az banner reklamına maruz kalacakları ama azalan reklamların kullanıcının daha yakından ilgi duyacağı türden olacağı düşünülüyor.






Alternatif İnternet

About Alternatif İnternet -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :